Projenin Adı ve YeriKuzey Marmara Otoyolu / Kocaeli-Sakarya
Yüklenici Firma Kolin İnşaat
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2017 -2020
Projenin Özellikleri Kuzey Marmara Otoyolu Kocaeli ve Sakarya etabında, yol üst yapı, viyadük, köprü, tünel ve istinat duvarı gibi sanat yapıları ve zemin güçlendirme işlerinde çimento kullanılmıştır. Proje kapsamında toplam 690 bin ton çimento kullanıldı.
Projenin Adı ve YeriSabiha Gökçen İlave Pist İnşaatı - İstanbul
Yüklenici Firma Çelikler Holding
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2015 -2019
Projenin Özellikleri Sabiha Gökçen ilave pist inşaatı kapsamında, ağırlıkla pistlerin altında kalacak yolların tünel betonları yapılmıştır. Proje için yaklaşık 530 bin ton çimento kullanıldı.
Projenin Adı ve Yeriİzmir-İstanbul Otoyolu / Bursa
Yüklenici Firma Makyol İnşaat
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2012 -2019
Projenin Özellikleri İzmir-İstanbul Otoyolu, Orhangazi başlangıç ve Bursa çıkışı etabında, yol üst yapı, viyadük, tünel ve istinat duvarı gibi sanat yapıları yapılmıştır. Proje kapsamında toplam 400 bin ton çimento kullanıldı.
Projenin Adı ve YeriHızlı Tren İnşaatı - Bilecik - Sakarya
Yüklenici Firma İçdaş-Cengiz-Belen İnşaat
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2011 -2012
Projenin Özellikleri Bozüyük-Sakarya arası hızlı tren inşaatı kapsamında, demiryolu, viyadük, tünel gibi sanat yapıları ve zemin güçlendirmede çimento kullanılmıştır. Proje için toplam 200 bin ton çimento kullanıldı.
Projenin Adı ve YeriSamsun - Kavak Bölge Ceza Evi
Yüklenici Firma Urfa Beton İnşaat
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2017-2020
Projenin Özellikleri 2017 yılında yapımına başlanan S Tipi Ceza İnfaz Kurumu Projesi, 283 bin 952 metrekare arsa alanı üzerinde; toplam 126 bin 960 metrekare inşaat alanı, 57 bin metrekare ulaşım yolları ve otoparklar, 4 bin metrekare peyzaj alanı, 90 bin metrekare açık tesis alanlarından oluşmaktadır. Yapımı 2020 yılında tamamlanan proje, 2 bin kişilik kapasitesiyle Türkiye’nin önemli ve büyük cezaevlerinden biridir. Cezaevi içerisinde, Çocuk Ceza İnfaz Kurumu, Açık Ceza İnfaz Kurumu, ziyaretçi binaları, teknik ve idari binalar ve lojman binaları yer almaktadır. Proje süresince 90 bin m3 beton dökümü gerçekleştirilirken, 30 bin ton çimento kullanılmıştır.
Projenin Adı ve YeriSamsun ve İlçeleri Beton Yollar Projesi
Yüklenici Firma Hayran Gıda İnşaat
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2020-2021
Projenin Özellikleri Samsun iline bağlı 15 ilçede, köy yollarının daha erişilebilir olması amacıyla 2020 yılı başında beton yollar projesi başlatılmıştır. Proje kapsamında, daha uzun ömürlü ve dayanıklı olması, maliyet avantajı ve daha çevreci olmasının yanı sıra her koşulda üretilebilir olması sebebiyle beton yol tercih edilmiştir. 2020 yılında başlayan ve 2021 yılında tamamlanan projede toplam 180 bin m3 beton dökümü yapılmış ve 60 bin ton çimento kullanılmıştır.
Projenin Adı ve YeriKarakurt Barajı/ KARS
Yüklenici Firma Age İnş.
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2017-2020
Projenin Özellikleri Karakurt Barajı ve HES, Kars'ın, Aras Nehri üzerinde bulunmaktadır. Kars'ın en büyük enerji santrali, Türkiye'nin ise, 64. büyük Hidroelektrik Santrali'dir. Asfalt çekirdekli ve kaya dolgu barajın yüksekliği 137 metredir. Projede toplam 67 bin ton çimento kullanılmıştır. Karakurt Barajı ve HES ortalama 176 milyon 500 bin kilovatsaat elektrik üretimiyle, 59.075 konutun elektrik enerjisi ihtiyacını karşılayabilecek elektrik üretimi gerçekleştirmektedir.
Projenin Adı ve YeriOvit Tüneli/ RİZE
Yüklenici Firma CMA Ovit
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2012 -2018
Projenin Özellikleri Ovit Dağı Tüneli, Rize-Erzurum arasındaki kara yolunun İkizdere-İspir mevkiinde bulunan Ovit Dağı geçidi üzerindedir. Toplam uzunluğu 14.3 kilometre olan Ovit Dağı Tüneli, dünyanın en uzun çift tüplü kara yolu tünelidir. Proje kapsamında toplam 410 bin ton çimento kullanılmıştır.
Projenin Adı ve YeriRize-Artvin Havaalanı /Rize-Artvin
Yüklenici Firma ASL İnşaat
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2018 -2022
Projenin Özellikleri Yeşilköy ve Pazar sahili mevkisine inşa edilen Rize-Artvin Havalimanı, Ordu-Giresun Havalimanı'ndan sonra, Türkiye ve Avrupa'nın ikinci deniz üzerine dolgu havalimanı olacaktır. Uluslararası konvansiyonel boyutta yapılacak havalimanının, 3 bin metreye 45 metrelik pisti, 265 metreye 24 metrelik taksi yolu denilen bağlantı yolu ve 300 metreye 120 metrelik de apronu bulunacaktır. Projenin turizm açısından önemli bir pozisyonda bulunan Doğu Karadeniz ulaşımını önemli ölçüde rahatlatması hedeflenmektedir.
Projenin Adı ve YeriZigana Tüneli / Trabzon-Gümüşhane
Yüklenici Firma Cengiz İnşaat
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2012 -2023
Projenin Özellikleri Çift tüp uzunluğu 29 kilometre olan projede, her iki tüpte de 13,3 kilometre olmak üzere toplamda 26,6 kilometrelik kazı işi yapılmıştır. Bugüne kadar, tünelin beton kaplama imalatının yüzde 68'lik kısmı tamamlanmıştır. Proje, Trabzon Limanı'nı Orta Anadolu'ya bağlayacaktır. Dünyanın en büyük tünellerinden birisi olacak Zigana Tüneli, Trabzon Limanı'nı Orta Anadolu'ya bağlayan lojistik bir koridor olmasının yanı sıra Türkiye'nin güneyini, doğusuna bağlayacak önemli bir aks üzerinde bulunacaktır.
Projenin Adı ve YeriBayburt Havalimanı / Bayburt
Yüklenici Firma Bayburt Grup
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2016 -2023
Projenin Özellikleri Gümüşhane’nin Köse ilçesinde yapımı devam eden Gümüşhane-Bayburt Havalimanı'nda altyapı çalışmalarının yüzde 67’lik kısmı tamamlanmıştır. Havalimanında, alt ve üst yapı çalışmalarının ardından ilk uçuşların 2023 yılında yapılması hedeflenmektedir. Pist uzunluğu 3 kilometre, genişliği de 60 metre olan; 2 milyon yolcuya hizmet vermesi beklenen Bayburt Havalimanı, özellikle sahil şeridinde hava şartları nedeniyle iniş yapamayan uçaklar için alternatif sunacaktır.
Projenin Adı ve YeriSamsun - İlkadım Toybelen Sanayi Sitesi
Yüklenici Firma Ahes İnşaat ve Ticaret A.Ş.
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2021-2022
Projenin Özellikleri Türkiye’nin ilk sanayi kentsel dönüşüm projesi olan Toybelen Sanayi Sitesi Projesi, 700 dönüm üzerinde yapılmaktadır. Proje kapsamında, 100 metrekare 348 adet iş yeri, 200 metrekare 1.178 adet iş yeri olmak üzere, toplam 1.526 adet iş yeri yapılacaktır. Ayrıca, 25, 50, 100 ve 150 metrekare olmak üzere toplam 82 adet ticari birim tamamlanacaktır. Toplam 200 bin m3 beton kullanımı planlanan projede, 70 bin ton da çimento kullanılması planlanmaktadır.
Projenin Adı ve YeriSamsun - Canik Emlakkonut
Yüklenici Firma Aydur İnş. – Serra Müh. İş Ortaklığı A.Ş
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2020 - 2021
Projenin Özellikleri Bölgenin en büyük kentsel dönüşüm projelerinden olan Canik Emlakkonut Projesi, 77 dönüm üzerinde yapılmaktadır. Proje kapsamında toplamda 30 blok olmak üzere, 684 adet daire ve 29 dükkan yapılmıştır. Son aşamalarına gelinen projenin 2021 yılı sonunda tamamlanması beklenmektedir. Toplam 120 bin m3 beton kullanılan projede 40 bin ton da çimento kullanılmıştır.
Projenin Adı ve YeriYusufeli Barajı/ Artvin
Yüklenici Firma LİMAK İnşaat San. ve Tic. A.Ş.
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2013 -2022
Projenin Özellikleri Dünyanın ‘çift eğrilikli ince kemer baraj tipi' kategorisinde 3’üncü, 275 metre yüksekliğiyle ülkemizin en yüksek barajı olan Yusufeli Barajı, tamamlandığında 2,5 milyon kişinin elektrik ihtiyacını karşılayacaktır. Artvin’de Çoruh Nehri üzerine yapılan, 8 yıldır yapımı süren çalışma ile 5,5 milyon metreküp beton dökülen Yusufeli Barajı’nın tüm çimento tedarikini Aşkale Çimento gerçekleştirmiştir. Proje kapsamında bugüne kadar toplam, 1 milyon 815 bin ton çimento kullanılmıştır.
Projenin Adı ve YeriYusufeli Baraj Köprüleri /Artvin
Yüklenici Firma Nurol - Gülsan Adi Ort.
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2018 -2022
Projenin Özellikleri Proje, Yusufeli Barajı ve Hidroelektrik Santrali’nin inşaatının tamamlanmasının ardından su altında kalacak olan bölgedeki mevcut yolların deplasmanlarının yapılması kapsamında hayata geçirilmektedir. Proje kapsamında, yükseklikleri 152 metreye ulaşan toplam 2.209 m uzunlukta ve 35.000 m2 alan üzerinde, 2 x 1 şeritli, dört ayrı viyadük inşa edilmektedir. Projede bugüne kadar toplam 78 bin ton çimento kullanılmıştır.
Projenin Adı ve YeriYusufeli Barajı Köy Yolları Yapımı /Artvin
Yüklenici Firma Medsan Enerji İnşaat
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2018 -2022
Projenin Özellikleri Proje, Yusufeli Barajı ve Hidroelektrik Santrali’nin inşaatının tamamlanmasının ardından su altında kalacak olan bölgedeki köy yollarının deplasmanlarının yapılması kapsamında hayata geçirilmektedir. Projede bugüne kadar toplam 50 bin ton çimento kullanılmıştır.
Projenin Adı ve YeriKop Tüneli /Bayburt
Yüklenici Firma Bayburt Grup
Başlangıç ve Bitiş Tarihi 2012 -2023
Projenin Özellikleri Bayburt-Erzurum Aşkale güzergâhında yer alan 13 km uzunluğundaki çift tüplü tünel projesidir. Projede bugüne kadar toplam 167 bin ton çimento kullanılmıştır.